Co zrobić gdy brakuję ci enerii na treningu?

Co zrobić gdy brakuję ci enerii na treningu?

2080
PODZIEL SIĘ

Na jakość i skuteczność treningu siłowego bardzo duży wpływ ma zjedzony przed treningiem posiłek. Aby wysiłek był w pełni efektywny i doprowadził do rozbudowania masy mięśniowej, trzeba dostarczyć organizmowi odpowiednich substancji odżywczych.

Co jeść przed treningiem siłowym, aby w pełni wykorzystać jego potencjał?

Pełnowartościowe białko przed treningiem

Kluczem do efektywnego treningu jest spożycie odpowiedniej jakości lekkostrawnego białka. Może to być mięso drobiowe (kurczak, indyk), ryby lub jajka. Proteiny zawarte w tych pokarmach pozwalają na uniknięcie katabolizmu mięśni, czyli rozpadu tkanki mięśniowej. Dodadzą energii i umożliwią intensywny trening siłowy, a jednocześnie nie przeciążą układu pokarmowego.

Węglowodany – niezbędny zastrzyk energii

W grę wchodzą wyłącznie węglowodany złożone o niskim indeksie glikemicznym. Zapewniają one równomierne uwalnianie energii i skutecznie zapobiegają nagłemu spadkowi cukru we krwi. Będą to wszelkie kasze, nieprzetworzony ryż oraz ciemne makarony. Jeśli połączymy dobrej jakości białko ze złożonymi węglowodanami, zapewnimy sobie siły i energię na długo. Opcjonalnie można dodać do posiłku tłuszcze, jednak tylko te, które uznawane są za zdrowe. Jest to oliwa z oliwek, olej kokosowy czy olej z pestek winogron. Odrobina warzyw dodana do posiłku wzbogaci go o niezbędne składniki mineralne i witaminy.

Odżywki przedtreningowe

Tym, co pozwala na spotęgowanie pozytywnego efektu treningu i pobudza wzrost masy mięśniowej są odżywki przedtreningowe. Same w sobie nie powodują oczywiście przyrostu mięśni, ale skutecznie podnoszą wytrzymałość organizmu i zwiększają pompę mięśniową.

Więcej informacji o przedtreningówkach oraz ich ranking można znaleźć na http://www.smedyczny.pl/najlepsze-przedtreningowki/. Wybierając odpowiednią dla siebie odżywkę przedtreningową, kierujmy się przede wszystkim jej składem. Ważne, aby nie zawierała zbyt dużej ilości wypełniaczy.

Kiedy jeść ostatni posiłek przed treningiem siłowym?

Najlepszy czas to około 1-1.5 godziny przed wysiłkiem. Pozwoli to na częściowe strawienie pokarmu, a jednocześnie w dalszym ciągu będziemy korzystać z energii płynącej z pełnowartościowego posiłku. Pamiętajmy też, aby nie spożywać przed treningiem zbyt dużej ilości pokarmu, ponieważ przejedzenie nie tylko nie doda nam energii, ale wręcz ją obniży.

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.