Jak trenować skutecznie

2 maja 2014 Tagi ,

Podejmowanie systematycznej aktywności fizycznej zwykle staje się sporym problemem dla osób, które albo jeszcze nigdy tego nie robiły. Głównym powodem jest przekonanie, że na trening potrzeba wiele czasu i organizacji. Ludzie zapracowani, spędzający poza domem całe dnie i ciągle w biegu pomiędzy pracą, sklepem, przedszkolem dziecka i domowymi obowiązkami nie wyobrażają sobie codziennej wizyty w siłowni i godzinnego trenowania na różnorodnym sprzęcie. W rzeczywistości jest to przekonanie błędne, bowiem zgodnie z zasadą, że nie ważne, ile się ćwiczy, ważne żeby to robić w ogóle, każda aktywność jest korzystna dla zdrowia. Z drugiej strony osoby chcące poprawić swoją kondycję w sposób systematyczny mogą poświęcić jedynie 20 minut dziennie i też uzyskać rezultaty.

Zasady krótkiego treningu siłowego

Jednym z najlepszych sposobów na skuteczny wysiłek fizyczny w krótkim czasie jest trening obwodowy. Polega on w przybliżeniu na sporządzeniu listy kilku lub kilkunastu ćwiczeń na różne partie ciała i o różnych charakterze, oraz wykonywanie tych ćwiczeń w formie koła, czyli tak, jakby przechodziło się od stanowiska do stanowiska ustawionego na obwodzie okręgu. Oczywiście ten kształt koła jest tu określeniem umownym, ale chodzi o ogólną zasadę ćwiczenia w określonej kolejności. Zaleta treningu obwodowego jest to, że nie ćwiczy się przez 10-`15 minut jednej partii mięśni, jak to ma miejsce w przypadku pompek, brzuszków czy treningu na przyrządach, ale angażuje się kilka grup mięśni jednocześnie. Przypomina to nieco smażenie placków na kilku patelniach jednocześnie, na każdej z innego ciasta. Zasadą takiego treningu jest wykonywanie ćwiczeń bez odpoczynku, jedno po drugim aż do zakończenia serii. Przy dłuższym okresie ćwiczenia obwód można powtórzyć raz, a potem dwa razy. Większa intensywność ćwiczeń pozwala też na lepsze rezultaty, a dodatkowa zaleta takiego treningu jest jego efektywność jeszcze wiele godzin po zakończeniu ćwiczeń

Zasady treningu aerobowego

Jeśli komuś nie zależy na sile mięśni i kondycji, ale chce poprawić ogólna wydolność organizmu i zadbać o swoje zdrowie może się zdecydować na trening kardio, jednak zamiast wykonywać typowe ćwiczenia może je zamienić na ćwiczenia interwałowe. Jest to forma aktywności polegająca na krótkich, ale intensywnych lub bardzo intensywnych formach ćwiczeń przerywanych okresami łagodnego ruchu albo całkowitego odpoczynku. Skuteczny trening interwałowy to zaledwie 20 minut ćwiczeń. Gwarantowanym efektem jest wzmocnienie układu sercowo-naczyniowego, spalanie tkanki tłuszczowej, przyspieszanie metabolizmu jeszcze wiele godzin po treningu, czerpanie energii z glikogenu, dzięki czemu organizm nie koduje sobie, że musi magazynować ubywający tłuszcz. Taki mechanizm sprzyja zachowaniu dobrej sylwetki.

ZALETY REGULARNEGO TRENINGU:

1. POPRAWA KONDYCJI FIZYCZNEJ I PSYCHICZNEJ

2. NABRANIE SIŁY

3. WYZWOLENIE DOBREJ ENERGII I CHĘCI DO RUCHU

4. SPALENIE TKANKI TŁUSZCZOWEJ

5. POBUDZENIE UKŁADU ODPORNOŚCIOWEGO

6. REGULACJA SYSTEMU HORMONALNEGO

7. WIĘKSZA SATYSFAKCJA ŻYCIOWA

8. ZACHOWANIE SMUKŁEJ SYLWETKI

 

JAK TRENOWAĆ SKUTECZNIE?

Skuteczny trening to wewnętrzna motywacja + odpowiedni dobór ćwiczeń jak również diety. Aby trening dawał jak najlepsze rezultaty, zwróć uwagę na swoje słabe strony. Wyeliminowanie ich pozwoli ci cieszyć się zdrowiem i wysportowanym zgrabnym ciałem. Skuteczny trening wymaga od każdego poświęcenia, cierpliwości, zaangażowania, a przede wszystkim czasu, gdyż na efekty treningów czasami trzeba czekać latami. Jednak warto! Odpowiednia kombinacja ćwiczeń, niezbyt długie przerwy pomiędzy nimi, systematyka, postawienie na jakość ćwiczeń a nie ilość oraz pokonanie strachu przed spoceniem się dadzą w przyszłości świetne wyniki!

 

Poprzedni

Efekty diety makrobiotycznej

Formy aktywności fizycznej

Następny

1 komentarz do wpisu “Jak trenować skutecznie”

Dodaj komentarz