Jadłospis na cały tydzień

, 23 maja 2014 Tagi ,

Wiosna ukazała nam się w pełnej krasie i przynosiła ze sobą bogactwo warzyw, na które czekaliśmy przez wszystkie, zimowe miesiące. Wydaje się, że teraz gotowe sałatki i zupy w proszku przestają nam smakować a obfitość, jaką widzimy w warzywniakach skłania, żeby zmienić swoją dietę na lżejszą i zdrowszą.

Nowy sposób żywienia na wiosnę

Wiosenny jadłospis na cały tydzień z pozoru może być trudny do ustalenia. Niby możemy kupić większość świeżych warzyw, ale często zdarza się, że po prostu nie mamy pomysłu na to, co gotować i jeść. Dość duża liczba osób decyduje się w tym czasie na zmianę nawyków żywieniowych, odciążenie swojego układu pokarmowego i oczyszczenie całego organizmu. Ten krok co prawda zawsze wychodzi nam na zdrowie, ale często przysparza problemów natury technicznej. Zwyczajnie nie mamy czasu na codzienne gotowanie, a pogoda nie zachęca do spędzania czasu w kuchni. Co więc przyrządzić, aby jednocześnie oszczędzić czas i odżywiać się zdrowo? Jeżeli nie masz na to pomysły, spieszymy z pomocą.

Przykładowy jadłospis na cały tydzień składający się z dużej ilości warzyw

  •  Dzień 1:

Śniadanie: twarożek z ogórkiem, rzodkiewką i szczypiorkiem. Sok ze świeżo wyciśniętej marchwi, chleb razowy, jabłko.

Obiad: Zupa z młodej kapusty, młode ziemniaki z wody, grillowana pierś z kurczaka, gotowana fasolka szparagowa.

Kolacja: Sałatka grecka, ciemne pieczywo

  • Dzień 2:

Śniadanie: Musli z owocami, banan.

Obiad: Zupa krem z brokułów, ryż na sypko, szaszłyk z papryka, cebulą i ogórkiem konserwowym, pomidor.

Kolacja: Sałatka warzywna z majonezem.

  • Dzień 3:

Śniadanie: Sałatka owocowa, mleko lub jogurt pitny

Obiad: Zupa jarzynowa ze śmietaną, marchewka z groszkiem, kotlet mielony.

Kolacja: Makaron ze szpinakiem

  • Dzień 4:

Śniadanie: Koktajl z jabłka i pietruszki, kanapki z pomidorem, ogórkiem i sałatą.

Obiad: Zupa kalafiorowa, bitki wołowe, ziemniaki puree, buraczki z chrzanem.

Kolacja: Kalafior z masłem, jajko sadzone, pieczywo, herbata.

  • Dzień 5:

Śniadanie: Pasta rybna, banan, garść truskawek.

Obiad: Krupnik z zieleniną, pieczone udko kurczaka, frytki, surówka z pora i rzodkiewki.

Kolacja: Pomidory nadziewane mozarella i mięsem mielonym.

  • Dzień 6:

Śniadanie: Zupa mleczna, pomidor, ogórek, młoda cebulka, serek topiony, bułki graham.

Obiad: Botwinka z ziemniakami, Dorsz pieczony, ryż na sypko, bukiet jarzyn z wody.

Kolacja: Sałatka z kapusty czerwonej, papryki i cebuli z majonezem, jabłko.

  • Dzień: 7

Śniadanie: Jajecznica z pomidorami i szczypiorkiem, rzodkiewka, chleb, masło.

Obiad: Barszcz ukraiński, ziemniaki z koperkiem, mizeria, de volaile.

Kolacja: Kapusta faszerowana, koktajl truskawkowy.

Dlaczego warto zmienić jadłospis wiosną?

Wiosenny jadłospis na cały tydzień obfituje jak widać w różnorodne zestawienia, które nie tylko sprawiają, że polepszy się perystaltyka jelit, ale także nasz organizm otrzyma pozytywny zastrzyk energii. Jedząc w ten sposób możemy schudnąć za sprawą błonnika, który w dużych ilościach znajduje się w warzywach. On to właśnie wypełnia żołądek dając uczucie sytości. Jedząc więcej warzyw zmniejszamy ilość złego cholesterolu we krwi i łatamy wszelkie niedobory, których nabawiliśmy się po zimie. Duża ilość witaminy C podniesie naszą odporność i rozświetli skórę, witamina A poprawi wzrok i stan błon śluzowych a witaminy z grupy B wzmocnią organizm.

Dieta czy zwyczajne posiłki?

Można by polemizować, czy jadłospis na cały tydzień podany powyżej powinniśmy nazywać dietą. Po części tak, gdyż nastawiony jest ona na maksymalizację zysków dla organizmu i na utratę zbędnych kilogramów. Jednak z drugiej strony tak naprawdę nie jest restrykcyjny, nie wpasowuje się w żadne ramy. Pozwala na jedzenie rozmaitych produktów w tym mięsa i tłuszczu, a główną jego zaletą jest zwiększona ilość świeżych warzyw.

Poprzedni

Zasady diety bez mlecznej

Jak ćwiczyć na twisterze?

Następny

1 komentarz do wpisu “Jadłospis na cały tydzień”

  1. Kanapka z ogórkiem i pomidorem.. poczytajcie sobie o tym połączeniu, nie mam ochoty o tym pisać, zwracam tylko na to uwagę 🙂

    Odpowiedz

Dodaj komentarz