Jak brać białko?

Białko służy jako budulec mięśni, dlatego tak ważne jest przyjmowanie odpowiednich ilości białka, jeśli trenujemy i zależy nam na przyroście mięśniowym. Poza budowaniem mięśni białko jest głównym budulcem niektórych hormonów, hemoglobiny, enzymów, czy też błon komórkowych. Każdy wykonany wysiłek powoduje … Zobacz więcej »

Koktajle białkowe

Białko jest podstawową strukturą we wszystkich żywych komórkach. Ilość białka niezbędna organizmowi ludzkiemu zależy od naszego wieku. Niemowlęta powinny spożywać od 2,2 – 2,5 grama białka na kilogram wagi. Dzieci do 12 lat od 1,5 do 2,0 grama białka na … Zobacz więcej »

Dieta korzystna dla mózgu

Skomplikowany i tak ważny narząd, jakim jest mózg, wymaga starannej troski. Jednym z tych elementów, które dla pracy tak ważnego narządu mają istotne znaczenie, jest odpowiednia dieta. Istnieje wiele produktów, dzięki którym mózg działa sprawniej. A im mocniejszy mózg, tym … Zobacz więcej »

Białko i jego rola w diecie

Biało, czyli inaczej proteiny to bardzo ważny składnik organizmu. Substancja ta odpowiada za wiele bardzo ważnych procesów życiowych i jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Jaką rolę pełni białko? Proteiny pełnią funkcję budulcową i transportową (transportuje tlen i hemoglobinę), wspomaga … Zobacz więcej »

Białko po treningu

Białko to niezwykle ważny składnik ludzkiego organizmu. Obecne jest w naszej tkance mięśniowej, skórze, paznokciach, a nawet włosach. Jego odpowiednie dawkowanie, szczególnie w przypadku sportowców jest niezwykle ważne, gdyż to właśnie ten składnik odżywczy odpowiada za prawidłową budowę masy mięśniowej. … Zobacz więcej »