Jak ćwiczyć na twisterze?

, , 23 maja 2014 Tagi ,

Zdrowie to nie tylko przyjemność, ale styl życia. Wielu ludzi przez lata uprawiania sportu poszukuje coraz to nowych rodzajów treningu. Postępują słusznie gdyż dzięki temu stale mają motywację oraz nie nudzą się ćwiczeniami.

Czym jest twister i jak działa

Twister to ciekawe obrotowe urządzenie na którym można stanąć. Posiada zamontowane specjalne linki, które w czasie poruszania środkową częścią ciała w obie strony umożliwia także jednoczesne ćwiczenie mięśni górnej części ciała. Jednak głównym zadaniem tego sprzętu jest wypracowanie mięśni talii i brzucha. Skutecznie spala tłuszcz także na biodrach, udach i pośladkach. Posiada specjalne wypustki, które utrzymują stopę w miejscu i zmniejszają ryzyko poślizgnięcia się, dlatego ćwiczenie jest całkowicie bezpieczne. Wystarczy około pół godziny dziennie spędzonych na twisterze aby zobaczyć realne efekty

Przyjemny masaż

Niektóre modele wprawiają się w wibrację – dzięki temu w czasie ćwiczeń możliwy jest także delikatny masaż. Dlatego ćwiczenie na twisterze staje się jednym z najbardziej przyjemnych metod spalania zbędnego tłuszczu z newralgicznych i kluczowych miejsc. Delikatna wibracja może być także skuteczna gdy chcemy pozbyć się cellulitu lub gdy dokucza ból głowy. Masaż dobrze wpływa także na leczenie przewlekłych chorób układu ruchu jakimi są na przykład reumatyzm lub osteoporoza. Jak ćwiczyć na twisterze?

Ćwiczenia na mięśnie rąk

Te ćwiczenia wykonuje się za pomocą specjalnych linek dołączonych do urządzenia. Gdy się nimi pociąga stawiają one pewien opór a następnie automatycznie chowają się na miejsce. Nie wszystkie modele posiadają linki, lecz można je z powodzeniem zastąpić ciężarkami – po jednej w każdej dłoni. Wykonując jednocześnie skręty ciała na twisterze unosimy ręce wysoko za głowę lub zginamy je w łokciach aby ćwiczyć bicepsy. Ćwiczenia z pionowym unoszeniem rąk ponad głowę w kącie między biodrem a bokiem głowy angażują do pracy także mięśnie grzbietu. Podczas ćwiczeń ważna jest koordynacja ruchowa oraz złapanie pewnego rytmu. Z początku może to być trudne, lecz praktyka czyni mistrza. Najlepiej jest wykonywać ćwiczenia w trzech seriach po piętnaście powtórzeń.

Ćwiczenia na mięśnie talii

Na twisterze najlepiej jest stanąć gołymi stopami. Ułatwi to ćwiczenie oraz dzięki temu poczujemy się bardziej stabilni. Większość urządzeń ma specjalnie wyprofilowaną powierzchnię właśnie po to by można było bez problemu stanąć na nim bez żadnego obuwia.

Ćwicząc mięśnie talii warto mieć przed sobą coś, czego można się przytrzymać. Urządzenie ma kilka centymetrów wysokości, dlatego trzeba wysokość szafki lub innego mebla dopasować stojąc na nim. Mebel powinien znajdować się na wysokości przepony, tak aby ćwicząc można było swobodnie oprzeć o niego dłonie. Możliwe jest ćwiczenie także bez szafki, lecz wymaga pewnej wprawy w zachowaniu równowagi. Stojąc w tej pozycji wykonujemy skręty tali. Ważne by pamiętać, że nie angażujemy do tej czynności całego ciała.

Ćwiczenia na brzuch

Ćwiczenia mięśni brzucha wymagać już będą utrzymania równowagi, tak więc wszelkie sprzęty pomocnicze odchodzą. Samo utrzymanie równowagi sprawia, że mięśnie brzucha napinają się. Należy wykonywać dokładne skręty. W dłoniach dla równowagi można trzymać linki lub obciążenie.

Poprzedni

Jadłospis na cały tydzień

Skuteczne ćwiczenia na brzuch

Następny

Dodaj komentarz