Jakie jedzenie jest lekkostrawne?

30 kwietnia 2014 Tagi

Chcesz żyć zdrowiej? Masz żołądkowe problemy, cierpisz z z powodu zaparć, biegunek lub innych dolegliwości układu pokarmowego? Zmień nawyki żywieniowe. Zacznij jeść rozsądniej, spokojniej i postaw na lekkostrawną kuchnię.

Dla kogo jest przeznaczona dieta lekkostrawna?

Lekkostrawna dieta jest szczególnie ważna i wskazana dla osób cierpiących z powodu problemów z układem pokarmowym, problemów trawiennych, sercowych, z ciśnieniem oraz nadwagą. Tę dietę może stosować każdy zdrowy człowiek, ale taki model żywienia jest szczególnie zalecany w: stanach zapalnych błony śluzowej żołądka, chorobach infekcyjnych, przebiegających z wysoką gorączką, w owrzodzeniach żołądka, dwunastnicy i jelit, przy biegunkach. Dietę lekkostrawną stosuje się także w okresie rekonwalescencji po zabiegach operacyjnych, a także w żywieniu osób w wieku podeszłym. W diecie lekkostrawnej unika się ostrych, kwaśnych i smażonych potraw. Zamiast smażyć gotuje się, piecze oraz przygotowuje jedzenie na parze.

Jakie dania, potrawy i konkretne produkty polecane są osobom, które chcą stosować zdrową lekkostrawną dietę?

Podstawą tej diety są składniki, które w przewodzie pokarmowym łatwo ulegają trawieniu. Wśród dań, które należą do lekkostrawnej diety nie zabraknie zarówno obiadów, jak i deserów. Możemy przygotować sobie przepyszną jarzynową zupę, pulpety z drobiowego, chudego mięsa nap przykład z mięsa z indyka, a na podwieczorek i deser mus owocowy lub owocową galaretkę. Dozwolone owoce i warzywa zawsze obieraj ze skórki, przecieraj, miksuj albo jedz tylko ugotowane. Do konkretnych produktów zalecanych w czasie stosowania lekkostrawnej diety należą między innymi: mąka pszenna i ziemniaczana, ryż, któremu lekarze często przypisują działanie znacznie poprawiające trawienie, kasza manna i kukurydziana, makarony, sucharki, które potrafią być naprawdę bardzo pomocne przy problemach żołądkowych, mleko, ale wyłącznie chude, słodka śmietana, twaróg, masło, oleje słonecznikowy, rzepakowy, sojowy oraz oliwa z oliwek, jaja, jasne pieczywo, kefiry, jogurty, gotowane i przygotowywane w piecu czy na parze warzywa, soki warzywne i owocowe, banany, których niektóre enzymy odgrywają kluczową rolę w procesie trawienia, a mianowicie przyspieszają znacznie ten proces, desery w postaci musów, galaretek i kisielów, miód, herbata, ale słaba lub z mlekiem i ziołowe herbatki.

Są produkty, których należy unikać wybierając jedzenie lekkostrawne?

Należy bezwzględnie wykluczyć z menu produkty sprzyjające wzdęciom: kapustę, nasiona roślin strączkowych oraz cebulę i grzyby. Nie powinno się smażyć, a jeść produkty gotowane na parze, w wodzie lub przyrządzane w piecu. Powinno się także znacznie zmniejszyć ilość błonnika i Zrezygnować z razowego pieczywa i gruboziarnistych kasz.

Czy dieta lekkostrawna tylko pomaga nam żyć zdrowiej i pozbyć się żołądkowych i trawiennych problemów? Czy może także działaś odchudzająco?

Tak. Dieta lekkostrawna wspomaga proces odchudzania. Jedzenie małych ilości jedzenia, ale często i wyłącznie zalecanego w tej diecie pomoże nam nie tylko czuć się dobrze, lekko, ale i stracić zbędne kilogramy.

Poprzedni

Czy herbata jest zdrowa?

Co to jest Zumba?

Następny

Dodaj komentarz