Przykładowy jadłospis diety South Beach

, 16 czerwca 2021 Tagi , ,

Dieta South Beach nazywana jest inaczej dietą Plaż Południa. Pomysłodawcą i twórcą jest amerykański kardiolog, doktor Arthur Agatson. Jej niewątpliwą zaletą jest fakt, że nie wymaga ona od nas drakońskich ograniczeń w jedzeniu i długoterminowej głodówki. Można powiedzieć, że dieta South Beach jest swojego rodzaju sposobem odżywiania, a nie krótko trwającą kuracją dla poprawy naszego wyglądu.

Sama dieta składa się z trzech etapów i eliminuje z jadłospisu tak zwane szkodliwe tłuszcze, bazując na tych zdrowszych oraz węglowodanach. Tak więc prym w menu diety South Beach wiodą tradycyjne mięsa, takie jak kurczak, wołowina, indyk, czy ryby uzupełnione o bogate porcje warzyw, jajka i oliwy. Co istotne dozwolone jest jedzenie do syta i podjadanie pomiędzy posiłkami, co na pewno zachęci wielu łakomczuchów walczących z nadwagą.

Przykładowy jadłospis – faza pierwsza

Faza pierwsza ma na celu przygotowanie organizmu na dalsze jej etapy. Eliminuje z jadłospisu chleb, makaron, czy ziemniaki i trwa pełne 14 dni. Bazuje natomiast na niektórych warzywach i chudym mięsie. Oto przykładowy jadłospis:

Śniadanie: na śniadanie każdy może spokojnie zjeść 2 ugotowane na twardo jajka, wypić filiżankę kawy lub soku pomidorowego

Przekąski: przekąskę pomiędzy posiłkami mogą stanowić orzechy, bądź dwa plasterki szynki – najlepiej drobiowej

Obiad: jako danie obiadowe idealnie sprawdzi się pieczona pierś z kurczaka (ok. 150 gram) z dodatkiem gotowanej fasolki szparagowej

Przekąska: migdały

Kolacja: sałatka (sałata lodowa, rzodkiewka, cebula, oliwki pomidor i oliwa) i maksymalnie dwa plasterki chudej wędliny

 Dieta 2
Dieta 2

Faza druga

W drugim etapie diety South Beach zostaje ona wzbogacona o tak zwane dobre węglowodany w postaci pełnoziarnistego pieczywa, kaszy, czy brązowego lub dzikiego ryżu. Dodatkowo pojawiają się również owoce. Oto przykładowy jadłospis:

Śniadanie: 5-6 soczystych truskawek z otrębami, ziołowa herbata

Przekąska: jajko na twardo

Obiad: ryż z jabłkami

Kolacja: smażony na oliwie kurczak, sałatka

Faza trzecia:

Mówi się, że faza trzecia diety South Beach stanowi nie tylko krótkotrwały sposób żywienia pomagający nam w walce z nadwagą, ale jest już menu, z którym będziemy posilać się całe życie. Niestety utrzymanie efektów diety uzależnione jest od kontynuowania nabytych wcześniej nawyków żywieniowych. Nie jest to jednak tak straszne jak się wydaje, gdyż okazuje się, że możemy jeść praktycznie wszystko – unikając jedynie produktów o wysokim indeksie glikemicznym. Chodzi tu spontaniczne komponowanie zdrowych posiłków w ten sposób, aby nie powodowały one ponownego napadu łaknienia.

Poprzedni

Jedz i chudnij, czyli jak gotować mniej kalorycznie

Dlaczego jedzenie fast food jest niezdrowe?

Następny

Dodaj komentarz