Zasady skutecznej diety

, 2 czerwca 2014 Tagi ,

Niezadowolenie ze swojego wyglądu, kiepska kondycja i niemieszczenie się w spodnie to tylko niektóre z powodów, dla których decydujemy się na zmiany w naszej diecie. Problemy w tym, że skuteczna dieta odchudzająca powinna wymagać wielu poświeceń, na które stać tylko nieliczne osoby.

Jak powinniśmy jadać?

Jeżeli naszym celem jest pozbycie się tłuszczu, powinniśmy zmienić swoje nawyki żywieniowe. Musimy wiedzieć, że najważniejszym posiłkiem w całym dniu jest śniadanie. Podczas doby należy jeść pięć posiłków. Nie możemy pozwolić sobie na objadanie. Dobrze byłoby, aby każde z dań nas nasyciło, proszę nie mylić z objedzeniem. W trakcie śniadania, obiadu i kolacji powinno się wypić odpowiednią ilość płynów. Najlepsza wydaje się woda mineralna, choć wskazane będzie wypicie jednej szklanki soku naturalnego do któregoś z posiłków.

Równie ważnym aspektem skutecznej diety na odchudzanie jest wolne jedzenie. Pożywienie musimy dokładnie gryźć, nie wolno połykać dużych kawałków i ich popijać. Dokładnie rozdrabniając jedzenie, usprawniamy proces trawienia, dzięki czemu układ pokarmowy ma wystarczającą ilość czasu na wydobycie z pokarmu potrzebne pierwiastki.

Owoce i warzywa

Obecność owoców i warzyw w diecie to obowiązek każdego człowieka. Warzywa i owoce zawierają bardzo dużo składników odżywczych, które pozytywnie wpływają na naszą odporność. Ich jedzenie zapobiega także chorobom nowotworowym.

Jednakże jedną z najważniejszych zalet tych produktów jest ich niska kaloryczność, a w dodatku dają naszemu organizmowi wiele dobrego. Myśląc o odchudzaniu, należy jednak pamiętać, żeby nie przesadzać z jedzeniem owoców bogatych w cukry. Do tej grupy zaliczane są między innymi winogrona, banany i gruszki. Ich spożywanie nie powinno wynosić więcej niż 2 razy dziennie. Co więcej, aby te produkty nie straciły swoich wartości odżywczych, powinniśmy w jak największym stopniu spożywać je na surowo. Zdrowe są także gotowane warzywa. Niewskazane jest smażenie warzyw. Nie dość, że podczas tego procesu marnują one swoje parametry, to w dodatku jedzenie potraw smażonych jest niezdrowe.

Naturalne spalacze tłuszczu

Jeśli marzymy o szybkich efektach w prowadzonej przez nas diecie, to winniśmy zacząć jeść produkty, które wpływają na szybsze spalanie tłuszczu lub zmniejszają apetyt. W takiej diecie wskazane jest picie zielonej herbaty. Znajdujące się w niej epigalokatechiny nie tylko hamują łaknienie, ale co najistotniejsze – przyspieszają metabolizm. Zielona herbata jest zdrowa dla osób, które mają problemy sercowe. Aby dostrzec jakiekolwiek wpływ tej herbaty na naszą dietę, powinniśmy wypijać kilka filiżanek dziennie. Podobnie działa pieprz cayenne (rodzaj bardzo ostrej przyprawy, pochodzącej z papryki rocznej). Kluczową rolę w tym przypadku odgrywa kapsaicyna, stanowiąca podstawowy składnik pieprzu. Spożywanie kapsaicyny sprawia wzrost termogenezy organizmu, a co za tym idzie zwiększa możliwości organizmu do spalania tkanki tłuszczowej.

Woda jest najważniejsza

Nawadnianie organizmu w trakcie diety odchudzającej musimy być dla nas priorytetem. Każdego dnia powinniśmy wypić minimum 1,5 litra niegazowanej wody. Odpowiednie nawodnienie ciała zwiększa potliwość i ułatwia pozbywanie się z organizmu wszelkich toksyn. Co ciekawe, dobry wpływ na odchudzanie ma także kawa. Musimy być jednak czarna i bez żadnych dodatków. Nie może tu być mowy o dodatku śmietanki, mleka czy cukru. Składnikiem kawy jest kofeina, działająca pobudzająco (dlatego też należy unikać picia kawy wieczorem). Pijąc kawę rano, stwarzamy korzystne warunki do spalania tłuszczu, a także hamujemy nasz apetyt. Czytając powyższe rady, nie możemy zapominać o tym, że nawet najlepiej ułożona dieta nie będzie w stanie doprowadzić do utraty tkanki tłuszczowej, jeżeli nie będziemy przestrzegać pewnych zasad. Jedną z nich jest ograniczenie spożywania pokarmów, które zawierają dużo węglowodanów i cukrów. Chodzi tu przede wszystkim o słodycze, alkohol czy też produkty z barów szybkiej obsługi.

Poprzedni

Przyczyny mrowienia dłoni

Wszystko o treningu Spartakusa

Następny

Dodaj komentarz