Jak nie przytyć w ciąży?

19 kwietnia 2015 Tagi , , , , ,

Wiele kobiet po urodzeniu dziecka martwi się swoim wyglądem. Wydaje się to naturalne, że po porodzie kobieta nie ma takiej figury jaką miała przed nim. Z każdym kolejnym dzieckiem kilogramów przybywa, piersi obwisają, a brzuch staje się nieatrakcyjny. Czy tak musi być?

Zdrowe życie przed porodem

Sporo zależy od stylu życia danej kobiety, wyłączając okres ciąży. Okazuje się, że warto jeszcze na długo przed planowaną ciążą zacząć uprawiać jakiś sport, wykonywać ćwiczenia, nawet nie bardzo skomplikowane i intensywne. W tym wypadku kobietę najbardziej powinny interesować ćwiczenia, które wzmacniają mięśnie miednicy, na przykład jazda konna. Poprawia ona także ukrwienie tych okolic, co ma niebagatelne znaczenie w samym procesie zapłodnienia i donoszenia ciąży. Warto dbać o kondycję, aby poród był łatwiejszy. Nie bez znaczenia jest też oczywiście poprawna, zdrowa dieta. Aktywność fizyczna praktykowana jeszcze przed ciążą pozwoli na łatwiejsze jej noszenie, sprawniejszy poród a także szybszy powrót do figury sprzed ciąży. Istnieje także duża szansa na to, że szpecące rozstępy nie będą widoczne.

pregnant woman doing gymnastic
Fot. Depositphotos

 

Jak nie przytyć w ciąży?

Kobiety mają tendencję do traktowania ciąży jako czas na to by objadać się bez wyrzutów sumienia. Mówi się, że kobieta powinna wtedy jeść „za dwoje”, lecz prawda wygląda tak, że kobieta ciężarna potrzebuje około 500 kalorii więcej w końcowej fazie ciąży, a jeszcze mniej w jej początkach. Powinna więc dziennie zjadać około 2000-2500 kalorii. Jeśli zmieści się w tej wielkości nie powinna mocno utyć w czasie ciąży. Oczywiście ciąża nie jest czasem kiedy należy przechodzić na ścisłą dietę, lecz należy także rozważnie dobierać pokarmy, pamiętając, że pizza, czekolady i inne produkty trafiają także do dziecka. Aby uniknąć przykrych sensacji żołądkowych i oszczędzić dziecku problemów trzeba wybierać zdrowe, lecz sycące posiłki.

Witaminy i minerały dla przyszłej mamy

Każda przyszła matka powinna spożywać zestaw witamin i minerałów, których próżno szukać w wysoko przetworzonych posiłkach, szybkim jedzeniu czy słodyczach. Niezbędne są kwas foliowy, który warto zażywać na długo przed zajściem w ciążę. Innymi minerałami są wapń, żelazo, jod, a także kwasy omega 3. Wszystkie te składniki należy czerpać z pokarmów. Warto przyjmowanie ewentualnych suplementów skonsultować z lekarzem prowadzącym, gdyż nie każda kobieta powinna je brać. 

Aktywność fizyczna w ciąży

I w ciąży warto zażywać aktywności fizycznej, która pozwoli na zbicie nadmiaru kilogramów zarówno w jak i po ciąży. Aktywność musi być oczywiście dostosowana do stanu kobiety. Łagodne ćwiczenia, na przykład gimnastyka lub joga dla ciężarnych pozwolą na zmniejszenie nudności w pierwszych miesiącach ciąży. Woda i pływanie przyjemnie masują i relaksują przeciążone ciało, nie obciążając kręgosłupa. Aerobic wodny jest wyjątkowo wskazany. Równie ciekawe są ćwiczenia dla ciężarnych z wykorzystaniem dużej piłki. Pomagają one w rozwinięciu mięśni miednicy.

Ćwiczenia fizyczne nie tylko ułatwiają poród, ale także wpływają pozytywnie na psychikę przyszłej mamy. Pomagają jej się zrelaksować. Podczas ćwiczeń wydzielane są endorfiny, które poprawiają humor. Ćwiczenia pozwalają także wyregulować gospodarkę hormonalną, usunąć toksyny z organizmu co posłuży zarówno mamie jak i dziecku.

Poprzedni

Jak drastycznie schudnąć?

Jak pozbyć się brzucha po cesarce?

Następny

Dodaj komentarz