Zasady diety oczyszczającej

, , 21 maja 2014 Tagi , ,

Wiosna to czas, kiedy warto rozpocząć przeprowadzanie diety oczyszczającej, a przy okazji zniwelować dodatkowe kilogramy zgromadzone zimą. Tym bardziej, że toksyny zgromadzone w naszym organizmie nie tylko sprawiają, iż trudniej pozbyć się kilogramów, ale też negatywnie wpływają na nasze samopoczucie, odpowiadają za zszarzałą i nieatrakcyjną cerę, obniżają kondycję organizmu oraz mogą być przyczyną wielu naprawdę poważnych chorób.

Przygotuj plan działania

Przejście na dietę oczyszczającą powinno wiązać się ze ścisłym planem. Musimy wiedzieć, co pozwoli nam odtruć organizm, jakich produktów musimy unikać, jakie przyjmować częściej, a także jakie dodatkowe działania musimy podjąć. W internecie i poradnikach znajdziemy różne rodzaje gotowych diet – jeśli decydujemy się na jakąś z nich, musimy sprawdzić, czy na pewno nie mamy jakichś przeciwwskazań do jej stosowania, czy podany jadłospis nam odpowiada, czy też może okazać się, że znudzeni i wygłodzeni po kilku dniach rzucimy się na fast fooda? Sprawdźmy też, czy nie mamy alergii na produkty, które zaleca dana dieta oraz określmy, czy bardziej pasuje nam krótkotrwała, lecz bardziej wymagająca i wstrząsowa kuracja, czy też wolimy oczyszczanie rozłożyć w czasie.

woman with healthy food
Fot. Depositphotos

Jaką dietę wybrać?

Wiele osób, które liczą na natychmiastowe efekty, wybiera krótkotrwałe diety, tak zwane głodówki. W zależności od wersji polegają one na przeżyciu dnia pijąc tylko wodę, żywienia się przez dwa-trzy dni wyłącznie jabłkami bądź innymi produktami. Warto pamiętać, że taka dieta nie jest zalecana przez lekarzy – jeśli masz problemy ze zdrowiem, anemię lub po prostu czujesz się osłabiony, nie powinieneś się na nią decydować! Pamiętaj też, że wymaga ona bardzo silnej woli oraz konsekwencji. Specjaliści zdecydowanie bardziej polecają diety dłuższe, na przykłąd dwutygodniowe, w czasie których spożywać należy głównie surowe bądź gotowane warzywa i owoce, produkty mleczne (jogurty, kefiry), grube kasze, otręby, płatki, a także od czasu do czasu chude mięso drobiowe. Warto zwrócić uwagę, by spożywane w tym czasie produkty były jak najbardziej naturalne, czyli kupowane u rolników bądź na targach z naturalną żywnością, gdyż nawet owoce i warzywa kupowane w dyskontach lub supermarketach często uprawiane są przy pomocy pestycydów i nawozów, które pozostawiają w nich ślad w postaci dodatkowych toksyn! Warto zwrócić uwagę, aby po zakończonej kuracji dbać nadal o dietę i nie rzucać się z powrotem na niezdrową, przetwarzaną żywność – im dłużej odżywiamy się naturalnymi produktami, tym bardziej nasz organizm będzie nam wdzięczny.

Jak działa dieta oczyszczająca organizm?

W czasie trwania z organizmu wydalane zostają wszelkie toksyny oraz szkodliwe substancje. Zazwyczaj uwalniane są wraz z moczem czy potem, dlatego w tym okresie owe wydzieliny mogą charakteryzować się nieprzyjemnym zapachem – jest to całkowicie normalne i nie należy się tym martwić. W czasie trwania diety należy też wspomóc organizm, tak by mógł szybciej eliminować toksyny – warto wybrać się do sauny, w której szybciej można wypocić szkodliwe substancje, zacząć uprawiać sport, by pobudzić krążenie, zadbać o szybszą przemianę materii (spożywając dodatkowy błonnik w postaci suplementów lub w warzywach i owocach), pić duże ilości wody lub zielonej herbaty, dzięki którym nerki zmuszane są do szybszej pracy, organizm pozbywa się nagromadzonej w nim wody, krążenie staje się szybsze i dzięki temu szybciej wypłukuje wszystko to, co zbędne.

Poprzedni

Ćwiczenia z piłką gimnastyczną

Jakie są efekty po kreatynie?

Następny

Dodaj komentarz