Strona główna Fitness Jak ćwiczyć callanetics?

Jak ćwiczyć callanetics?

1608
0
PODZIEL SIĘ
Jak ćwiczyć callanetics?
Oceń wpis

Callanetics to program obejmujący kilka rodzajów ćwiczeń mających na celu wyrzeźbić naszą sylwetkę. Opierają się głównie na powtórzeniach ruchów, nie wymagają specjalnych przyrządów gimnastycznych i co najważniejsze spokojnie można je robić w domu. Główny i jedyny szkopuł tkwi w tym, że nie przyniosą one pożądanych efektów, jeśli będziemy wykonywać je nie zwracając uwagi na technikę. Zobacz, jak prawidłowo ćwiczyć callanetics i ciesz się widocznymi efektami już po dwóch tygodniach!

Jakie partie ciała pracują przy ćwiczeniach callanetics?

Zestaw ćwiczeń opracowany w latach 80-tych przez CallanPinckney sprawia, że pracują nasze mięśnie ramion, brzucha, pośladków, nóg i pleców. Ich główną zaletą jest to, że idealnie rzeźbią sylwetkę zakładając, że program ćwiczeń jest wykonywany regularnie i skrupulatnie.

Jak ćwiczyć?

Istnieje pięć szczególnie ważnych elementów warunkujących uzyskanie satysfakcjonujących efektów z ćwiczeń callanetics.

Po pierwsze niezmiernie ważna jest prawidłowa postawa ciała. Każde ćwiczenie wymaga od nas zachowania odpowiedniej pozycji i wykonywania określonych ruchów. Zawsze powinniśmy starać się wykonywać ćwiczenia jak najbardziej zgodnie z ich opisem. Oczywiście nie wymagajmy od siebie zbyt wiele. Na początku może być nam trudno na przykład do końca wyprostować nogę. W takim przypadku możemy wykonywać ćwiczenie z delikatnie zgiętym kolanem, a w miarę regularnych ćwiczeń na pewno uda nam się wykonać je zgodnie z zaleceniami.

Po drugie bardzo duże znaczenie ma kolejność wykonywanych ćwiczeń. Program został tak opracowany, że występowanie każdego z nich w konkretnym czasie nie jest przypadkowe. Trening rozpoczyna się od obowiązkowej rozgrzewki. Następnie pojawiają się zasadnicze ćwiczenia na brzuch, brzuch, nogi i biodra, a na koniec ćwiczenia rozciągające.

Trzecia bardzo ważna rzecz to ruchy ciała. Każde ćwiczenie oczekuje od nas konkretnych działań. W niektórych przypadkach jest to wykonywanie bardzo delikatnych, drobnych ruchów, żeby w kolejne ćwiczenie polegało na dokładnym przekładaniu ciała do innych pozycji.

Po czwarte oddech. Tak jak w każdej innej formie aktywności fizycznej oddech odgrywa ogromną rolę, tak jest i tutaj. Pamiętajmy o regularnym wciąganiu powietrza nosem i wydychaniu ustami – nigdy inaczej! Prawidłowe oddychanie pomoże nam sprawniej realizować treningowe założenia.

Ostatnia i piąta rzecz, na jaką należy zwrócić szczególną uwagę jest czas trwania treningu jak i poszczególnych ćwiczeń. Trening powinien zmieścić się w przedziale czasowym 45-60 minut, natomiast niektóre z ćwiczeń powinny zajmować 50 sekund.

Znasz już wszystkie najważniejsze kwestie dotyczące programu ćwiczeń callanetics. Teraz wystarczy już tylko zorganizować sobie godzinę wolnego czasu i silna motywacja. Pamiętaj, że tylko stosując się dokładnie do wszystkich wytycznych i powyższych rad osiągniesz zamierzone efekty. Powodzenia!

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.