Odchudzająca dieta Cambridge i jej efekty!

13 kwietnia 2014 Tagi , , , , , , , ,

Dieta Cambridge opracowana została na Uniwersytecie w Cambridge, stąd też jej nazwa. Jest bardzo popularna szczególnie wśród osób otyłych, którym nie udało się pozbyć nadwagi stosując inne kuracje odchudzające opierające się na nazwijmy to normalnym żywieniu. Zobacz, na czym polega dieta Cambridge, jakie są jej wady i zalety oraz jakie korzyści może przynieść.

Na czym polega dieta Cambridge?

Ta kuracja odchudzająca jest dość nietypowa. W menu osoby będącej na diecie widnieją jedynie sproszkowane, lub od razu gotowe do spożycia produkty, czyli między innymi specjalne zupki w proszku. Autorzy zalecają również picie dużych ilości wody mineralnej i unikanie napojów słodzonych, wysokokalorycznych, kofeiny i alkoholu. Zupki, batoniki i napoje, czyli cały jadłospis diety pomimo niskiej kaloryczności zawierają wszystkie potrzebne składniki odżywcze, które są odpowiednio zbilansowane.

Kaloryczność diety jest naprawdę bardzo niska, gdyż na początku kuracji dziennie spożywamy jedynie 415-600 kcal, czyli ilości, które w praktyce nie są w stanie zaspokoić głodu. Bardzo często osób stosujące dietę, przyjmując tak niską liczbę kcal znajdują się pod opieką lekarza, który monitoruje stan organizmu.

Dieta Cambridge składa się z kilku faz. Faza pierwsza zakłada przyjmowanie dziennie około 600 kalorii, co ma na celu zredukować masę naszego ciała. Faza II to już 800 kcal, które również pozwalają chudnąć, ale jednocześnie mają na celu ustabilizowanie wagi. Kolejna faza III znowu zwiększa ilość kalorii do 1000, które to powodują kolejny proces chudnięcia. Następnie faza IV czyli 1500 kcal, która stabilizuje wagę. Zakończenie diety to faza V, podczas której przyjmujemy minimum 1500 kcal, co pozwala utrzymać odpowiednią wagę ciała.

Zalety diety Cambridge

Niewątpliwą i najważniejszą zaletą jest fakt, że przy jej sumiennym stosowaniu naprawdę uda nam się pozbyć zbędnego tłuszczyku. Co więcej kolejne fazy pozwalają nam skurczyć żołądek i naczyć się jeść o regularnych porach.

Wady diety Cambridge

Niestety oprócz kilku zalet dieta Cambridge ma również całą listę wad. Po pierwsze jest strasznie restrykcyjna, a zawarte w jej jadłospisie produkty nie dostarczają organizmowi odpowiedniej porcji składników odżywczych. Po drugie bardzo prawdopodobne jest pojawienie się efektu jojo po zakończeniu kuracji zwłaszcza, jeśli od razu powrócimy do starych nawyków żywieniowych. Ceną za szybkie pozbycie się wagi jest są również pojawiające się rozstępy i cellulit.

Co więcej dieta Cambridge na pewno nie należy do najtańszych, wręcz przeciwnie dla przeciętnego człowieka to naprawdę spore koszty. Pudełko z zestawem 20 zup kosztuje minimum 150 zł. Cena batoników również nie jest niższa.

Poprzedni

Co to jest BOSU?

Gotowanie a witaminy!

Następny

3 komentarze do wpisu „Odchudzająca dieta Cambridge i jej efekty!”

  1. Jeśli chodzi o wady diety, zgodzę się z jedną – cena, bo w naszych polskich realiach nie każdy może sobie na taki wydatek rzeczywiście pozwolić. Co do reszty zarzutów, już nie. Każdy posiłek Diety Cambridge, to ok. 33% dziennego zapotrzebowania na składniki odżywcze, dodatkowo spożywamy jeszcze zalecane na danym stopniu, zdrowe posiłki konwencjonalne, dostarczające dodatkowych składników pokarmowych. Wiele pacjentek mówi, że wręcz wzmacniają się im paznokcie, wygładza się skóra i znika cellulit (witaminy, białko, tłuszcze roślinne).
    Efekt jojo po powrocie do starych nawyków żywieniowych? Owszem, ale to po każdej diecie. Zwłaszcza gdy nie robimy tego stopniowo. Tylko skoro takie żywienie doprowadziło do nadwagi czy otyłości, to po co do niego wracać? Zaletą 6 Stopniowego Programu jest własnie też to, że można z każdym etapem eliminować gotowy posiłek na korzyść zdrowego, skomponowanego według już nowych, zdrowych zasad żywieniowych.

    Odpowiedz
  2. Ta dieta była moją ostatnią szansą i tak też się stało 😀 Schudłam 17 kg i nadal cieszę się nową wagą. Na początku może i było ciężko ale potem poszło z górki.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz