Pilates dla początkujących

29 kwietnia 2014 Tagi ,

Dwudziesty pierwszy wiek to moment, w którym kultury swobodnie wymieniają się swoimi doświadczeniami, także w zakresie wierzeń filozoficznych, które w starożytnych cywilizacjach nieodłącznie były połączone z ludzkim ciałem i jego zdrowiem. Następnie mieszają się i tworzą hybrydy. Dalekie są już od stylu życia joginów, lecz wciąż pomagają kształtować ciało i ducha.

Co to jest pilates?

Systemy gimnastyczne jak joga na trwałe przeszły do świadomości ludzi. Do tego stopnia, że rozgrzewka na zajęciach z wychowania fizycznego w szkołach od dawna posiada jej elementy. Lecz pilates to coś, co dla większej ilości ludzi z niczym się nie kojarzy. To system ćwiczeń opracowanych w dwudziestym wieku przez Josefa Pilatesa. Wykorzystuje także elementy jogi, tańca oraz ćwiczeń izometrycznych, czyli rozgrzewających, napinających i rozciągających mięśnie. Pilates ma na celu wzmocnić je i wyrzeźbić (lecz bez nadmiernego ich rozbudowywania) oraz poprawić ogólną wydolność i sprawność organizmu. Ciało staje się bardziej elastyczne, również na kręgosłup ma wpływ dobroczynne działanie, kształtując postawę. Na ćwiczeniach zyskuje także psychika – umysł staje się oczyszczony i spokojny, zredukowany zostaje poziom stresu.

Z pewnością nie jest to sport wyczynowy wymaga spokojnego miejsca, czasu i skupienia. Niektórzy narzekają na nudę w czasie ćwiczenia, ale zadbane ciała są wyjątkową zachętą dla wielu. Nie można dać się zwieść – sport ten mimo, że oglądany z boku wygląda na dość łatwy, tak naprawdę wymaga siły i sporego wysiłku.

Jak się przygotować?

Pilates dla początkujących tuż przed rozpoczęciem zajęć to pewne obawy. Na całym świecie osoby ćwiczą samodzielnie jak i z instruktorem. Warto przynajmniej z początku wybrać tą drugą opcję, aby nauczyć się dokładności, gdyż to ona jest tu kluczem do sukcesu. Poza tym jeśli gimnastyka będzie wykonywana niepoprawnie może dojść do kontuzji.

Przed zapisaniem się na zajęcia konieczna bywa konsultacja z lekarzem. Sport ten nie jest dla wszystkich. Kobiety w ciąży, osoby mające problemy z krążeniem, otyłe i z nadwagą, z upośledzonym systemem ruchowym lub starsze nie powinny ćwiczyć. Nadmierna waga jest tu przeszkodą ponieważ około 500 pozycji zakłada także te, które wymagają podnoszenia się na jednej lub obu rękach, wypychania ciała wysoko w górę. Dla osoby ze zbędnymi kilogramami jest to o wiele większy wysiłek gdyż podnosi ona większy ciężar. Doprowadza to do zwichnięć oraz złamań stawów i kości. Niemniej jednak pilates doskonale nadaje się jako uzupełnienie diety odchudzającej ponieważ uelastycznia ciało. Szczególnie po stracie większej ilości kilogramów jest to korzystne gdyż pomaga zredukowaniu wiszącej skóry.
Wielu ludzi boi się kompromitacji w czasie początkowych treningów. Pilates wymaga rozwiniętej kondycji oraz rozciągniętych mięśni. Oczywiście są to rzeczy, które zdobywa się w czasie praktyki, ale przed treningami warto poświęcić tydzień lub dwa na popracowanie nad tymi aspektami. Polecane jest przeprowadzanie rozgrzewek z elementami ćwiczeń izometrycznych, czyli na przykład skłonów w pozycji stojącej i siedzącej. U kobiet wzmocnienia wymagają szczególnie ręce. Warto także popracować nad kontrolą oddechu.

Poprzedni

Odchudzanie bez diety

Najskuteczniejsze ćwiczenia na płaski brzuch

Następny

Dodaj komentarz