Strona główna FIT kobiety Rodzaje wystającego brzucha i jak z nimi walczyć?

Rodzaje wystającego brzucha i jak z nimi walczyć?

581
0
PODZIEL SIĘ

Istnieją osoby, które mają duży brzuch z powodu nadmiernego podjadania, ale również i takie, które pomimo ogólnej szczupłej budowy sylwetki również walczą z widocznym brzuszkiem. Co oznacza dany rodzaj i kształt brzucha oraz jak sobie z nim radzić?

Brzuch pod kontrolą

Otyłość brzuszna najczęściej dotyczy mężczyzn, rzadziej kobiet, u których tłuszcz odkłada się na biodrach i pośladkach. To skąd u mnie taki wielki brzuch? – można zapytać. Przyczyn jest wiele. Niekoniecznie musi chodzić o tłuszcz. Jeśli pomimo robienia setek brzuszków i tak sytuacja się nie zmienia, to warto przyjrzeć się innym powodom. Również mężczyźni nie powinni lekceważyć tak zwanego brzucha piwnego, ponieważ u nich przez jego wyhodowanie znacząco wzrasta ryzyko chorób i przedwczesnej śmierci.

Wzdęcie

Najczęściej umiemy rozpoznać wzdęcie – po zjedzeniu ciężkostrawnej potrawy brzuch zwiększa swoją objętość, jest napięty, nawet bolesny. Jednak to nie jedyny powód wzdęcia, wielu ludzi, w dużej mierze kobiet, cierpi na stale wzdęty brzuch, który nie zanika. Ponadto taki brzuch nie jest najczęściej bolesny, po prostu jest duży. Co więcej rano wygląda na płaski, by zwiększać swoją objętość w ciągu dnia. Wina leży w jelitach i być może nietolerancji jakiegoś rodzaju pokarmu. Bardzo często związane jest to ze spożywaniem nadmiernej ilości przetworzonej pszenicy. Kobiety mają duży brzuch również w drugiej połowie cyklu miesiączkowego, gdy następuje gromadzenie się wody w organizmie. Niezależnie od przyczyny warto dbać o zdrową dietę i wykluczyć z niej pszenicę. Pić dużo wody, ograniczyć sól. Warto obserwować w jakich sytuacjach i po zjedzeniu jakich pokarmów brzuch powiększa się. W przypadku wzdęć bolesnych dobrym rozwiązaniem są zioła, na przykład mięta pieprzowa, oregano i inne. Bardzo przydatne jest utrzymanie właściwej flory bakteryjnej jelit. W tym celu zaleca się zjadanie produktów kiszonych oraz fermentowanych.

Podwójna oponka

Ten rodzaj brzucha jest jakby podzielony na pół w poprzek. Mniej więcej na wysokości pępka znajduje się wgłębienie, tworząc dwie zwisające oponki. Tym razem nie mamy jednak do czynienia z wzdęciem i problemami z trawieniem, ale po prostu z nadmiarem tłuszczu. Mogą również występować oba te rodzaje brzucha jednocześnie. Wynika to z małej aktywności fizycznej i niewłaściwej diety, bogatej w słodkości. Rozwiązaniem jest oczywiście zmiana trybu życia, więcej ćwiczeń fizycznych, zmiana diety. Zalecane są ćwiczenia cardio, które pozwolą zrzucić nadwagę z całego ciała, również z brzucha. Wówczas można rozpocząć ćwiczenia na różne jego partie, aby wyrzeźbić mięśnie.

Brzuch po ciąży

Po ciąży mamy do czynienia nie tylko z tłuszczem, ale również z faktem, że narządy wewnętrzne zmieniły swoje położenie gdyż zostały wypchnięte przez rozwijające się dziecko. To wszystko powoduje, że brzuch jest nawet długo po porodzie całkiem spory. Niekiedy zostaje z kobietą już na zawsze, szczególnie jeśli urodziła ona kilkoro dzieci. Istnieją sposoby by temu zaradzić. Jeśli wiemy, że kobiety w rodzinie mają z tym problem, a same planujemy ciążę, ważne jest by trening zapobiegający odstającemu brzuszkowi rozpocząć jeszcze przed nią, podobnie jak w jej trakcie. Wzmocni to zarówno mięśnie brzucha, jak i okoliczne. Polecane jest ćwiczenie interwałów oraz cardio. Samo ćwiczenie brzuszków na niewiele się zda, należy je znacznie modyfikować. Aktywny tryb życia przed ciążą pomoże szybciej wrócić do formy po porodzie, jak również ułatwi sam poród. Warto również spożywać kwasy omega 3, w ciąży unikać niezdrowych, ciężkostrawnych potraw.

Brzuch stresowy

Na ten temat jest wiele opinii, ale nawet naukowcy zgadzają się co do faktu, że stres ma wpływ na budowę ciała. Brzuch stresowy pojawia się nawet u osób relatywnie szczupłych. Ma postać jednej, zwisającej na wysokości pasa oponki, która jest dosyć miękka w dotyku. To właśnie efekt działania kortyzolu, czyli hormonu stresu. Jeśli ktoś jest bardzo narażony na sytuacje stresowe czyli praktycznie każda osoba codziennie, szczególnie taka która ma tendencję na przykład do nocnego podjadania. Organizm chce ochronić nas przed skutkami walki o życie (tak reaguje na stres) i gromadzi tłuszcz. Ten zaś odkłada się w dziwnych miejscach, właśnie na brzuchu, często również na przykład na przedramionach czy podbródku. Oczywiście aby wyeliminować odkładanie się tłuszczu warto byłoby przede wszystkim zrezygnować z nadmiernego stresowania się. Poza tym zalecane jest zdrowe odżywianie, uprawianie aktywności fizycznej.

Masaż brzucha i odpowiednia postawa

Dodatkową pomocą w redukcji brzucha jest jego masaż. Możemy udać się na masaż profesjonalny, jak i samemu masować. Dobrym pomysłem jest również na przykład zapisanie się na basen, wodny aerobik. Takie ćwiczenia również pobudzają metabolizm i masują ciało. Pomagają też ćwiczenia oddechowe. Ćwiczmy również odpowiednią postawę. Garbienie się nie sprzyja płaskiemu brzuchowi. Warto również zadbać o wygodny materac do spania, spać w wygodnym ubraniu, nie uciskającym brzucha.

PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.