Zasady diety holenderskiej

, , 18 maja 2014 Tagi , ,

Rzadko zdarza się, żeby dieta była od początku do końca opracowana przez naukowców. Jednak w przypadku diety holenderskiej tak właśnie jest. Zestaw dietetyczny kupuje się w pudełku, dzięki dokładnemu przestrzeganiu zasad opisanych w ulotce, można mieć pewność, że założenia diety uda się zrealizować. Z powodu charakterystycznych opakowań używa się niekiedy określenia dieta saszetkowa.

Zasady diety

Dieta holenderska ma bardzo proste zasady. W każdym opakowaniu znajduje się zestaw produktów, które mają zastąpić zwyczajne posiłki na pięć kolejnych dni. Po pięciu dniach można wrócić do zwyczajnego jedzenia. Nie oznacza to oczywiście, że powinniśmy sobie wówczas wyprawić dwudniową ucztę z niezdrowym jedzeniem. Wręcz przeciwnie, powinno ono być w miarę możliwości zdrowe i rozsądnie dobrane.

Po dwóch dniach można wrócić do kolejnego pięciodniowego zestawu saszetek. Później znów dwa dni przerwy. W jednym cyklu można powtórzyć ten tygodniowy układ tylko trzy razy. W przeciwnym wypadku (o czym zawsze ostrzegają producenci), dłuższe stosowanie diety może się wiązać z komplikacjami natury zdrowotnej.

Niewiele kalorii

Po otwarciu pudełka możemy przeżyć rozczarowanie, ponieważ produktów jest niewiele. Rzeczywiście, dieta zakłada, że przez te pięć dni powinniśmy spożywać jedynie między 800 a 1000 kcal dziennie. To niewiele, jeżeli weźmiemy pod uwagę, że dzienna dawka kalorii dla przeciętnego dorosłego, to około 2500 kcal.

Pomysł holenderskich naukowców polega na tym, by odebrać nam możliwość samodzielnego komponowania posiłków podczas pięciu dni diety. Dzięki temu nie musimy sami liczyć kalorii i nie ryzykujemy że coś dobierzemy źle. Dostarczają nam one wszystkich niezbędnych dla organizmu składników, nie jest więc niebezpieczna dla zdrowia, o ile przestrzega się jej zasad.

Dieta holenderska jest idealna dla ludzi, którzy pracują przez pięć dni w tygodniu i nie mają czasu na komponowanie sobie zdrowych i dietetycznych posiłków. Dzięki saszetkom otrzymują gotowy sposób na dietę. Dwa wolne dni, to czas, kiedy możemy się samodzielnie zająć gotowaniem czegoś zdrowego i pożywnego.

Diet - young woman is measuring her thigh with measuring tape
Fot. Depositphotos

Zawartość zestawu

W pudełku z produktami, które spożywamy decydując się na pięciodniową dietę holenderską, powinniśmy znaleźć zestaw, w skład którego wchodzą produkty przygotowane tak, by zastąpiły nam wszystkie posiłki.

Są tam dwie saszetki z muesli, trzy zestawy koktajlowe, pięć batoników (każdy z nich ma zastąpić jeden posiłek), pięć saszetek z gorącym obiadem, pięć specjalnie przygotowanych budyniów i dziesięć bulionów. Każde opakowanie zawiera również instrukcję dotyczącą tego w jaki sposób szybko przygotować posiłek do spożycia i jak komponować dzienny zestaw, żeby jedzenia starczyło na pięć dni. Tylko dokładne przestrzeganie instrukcji gwarantuje powodzenie i wymierne efekty diety.

Informacje dodatkowe

Jak większość diet związanych z restrykcyjnym ograniczeniem ilości spożywanych kalorii, dieta holenderska jest niewskazana w przypadku kobiet w ciąży i matek karmiących.Osoby uprawiające ćwiczenia fizyczne powinny zwiększyć nieco ilość spożywanych kalorii, np. dodając jeszcze jeden, skomponowany przez siebie lekki posiłek. Wskazane jest jednak ograniczenie wysiłku, żeby nie powodować niebezpiecznego spadku poziomu cukru we krwi. W przypadku głodu można ewentualnie sięgnąć po jakieś warzywo. Lepiej unikać owoców, ze względu na dużą ilość cukru. W przypadku restrykcyjnego przestrzegania diety po tygodniu możemy stracić od 1,5 do 2,5 kilograma wagi. To dobry wynik, ponieważ szybsze chudnięcie mogłoby być niezdrowe dla organizmu.

Poprzedni

Ćwiczenia spalające tłuszcz

Zasady diety hollywoodzkiej

Następny

Dodaj komentarz