Efekty codziennego biegania

, , 7 czerwca 2014 Tagi ,

Coraz popularniejsze w Polsce bieganie, to jedne ze sportów, który można polecić praktycznie każdemu. Do jego uprawiania nie potrzeba specjalistycznego sprzętu, wystarcza dobre buty, strój i miejsce, w którym można biegać. Tu możliwości są nieograniczone – wszystkie przestrzenie miast i wsi są jak najbardziej odpowiednie.

Efekty biegania

Rozważając rozpoczęcie treningów biegowych, wiele osób zastanawia się, jakie będą tego efekty. Odpowiadając na to pytanie, warto zacząć od tego, że wiele zależy od nas, plan biegowy, bowiem może być ukierunkowany na różne efekty.

Odchudzanie bieganiem

Jednym z efektów biegania może być zrzucenie zbędnych kilogramów masy ciała. Aby ten efekt osiągnąć, trzeba nastawić się na bieganie regularne, przestrzeganie zaleceń treningowych, nie biegać zbyt szybko, nie przesilać organizmu, w zamian za to postawić na bieganie rozciągnięte w czasie, pamiętając, że spalanie kalorii zaczyna się mniej więcej po 20 minutach biegu. Regularne i spokojne bieganie, pozwala zrzucić wiele kilogramów wagi. Rzecz jasna nie stanie się to od razu, z biegiem czasu jednak jest to jak najbardziej realne.

Lepsza kondycja

Bieganie pozwala poprawić kondycje, tutaj jednak również plan biegowy musi być odpowiedni. Trening kondycyjny powinien być ukierunkowany na większy wysiłek, bieganie nieco szybsze, dzięki któremu wzrośnie tak zwana siła biegowa oraz wytrzymałość organizmu na długotrwały wysiłek. Biegając regularnie, możemy odkryć, że z tygodnia na tydzień możemy pokonywać dłuższe trasy, bez większego zmęczenia. Początkujący biegacze nie radzą sobie z ciągłym biegiem przez minutę, po kilku tygodniach treningu nie czują zmęczenia przy półgodzinnym, ciągłym biegu.

Plan treningowy

Nie każdy ma świadomość, że bieganie codzienne nie jest obowiązkowe, a w wielu przypadkach jest wręcz niewskazane. Rozpoczynając przygodę z bieganiem, z powodzeniem można zaczynać od 4 dni treningu w ciągu miesiąca, istotne jednak jest to, by trening był odpowiednio zaplanowany i wykonywany regularnie. Oczywiście w miarę wzrostu naszej kondycji i ochoty na bieganie, można biegać częściej, codzienne bieganie powinno jednak być zarezerwowane przede wszystkim dla tych, którzy mają czas na takie treningi i odpowiednią wytrzymałość, by takie treningi móc wykonywać.

Portrait of a smiling young man flexing muscles over white background
Fot. Depositphotos

Warto biegać

Bieganie, pomimo z pozoru bardzo prostego charakteru jest czymś, co przynosi bardzo pozytywne efekty. Na trwałe poprawia kondycje organizmu, powoduje, ze jest lepiej dotleniony, co – jak wiadomo – jest bardzo istotne. Bieganie o różnych porach roku powoduje, iż stajemy się bardziej odporni na choroby, czujemy się lepiej. Ten prosty sport to dobre rozwiązanie dla wszystkich – bez względu na wiek, miejsce zamieszkania i stan zdrowia, warto biegać, pamiętając, by mierzyć siły na zamiary i nie przesadzać z wysiłkiem.

 

Biegać może każdy. Nawet ten, kto nie miał dotychczas nic wspólnego z bieganiem. Rzecz jasna w tej sytuacji plan biegowy dla początkujących biegaczy powinien być przestrzegany całkowicie, by bieganie nie spowodowało więcej złego niż dobrego. Biegając w odpowiedni, zaplanowany sposób, z pewnością zauważymy pozytywne efekty.

Poprzedni

Oczyszczanie organizmu cytrynami

Ćwiczenia aerobowe w domu bez sprzętu

Następny

Dodaj komentarz