Dieta z sokiem pomidorowym

, 21 kwietnia 2015 Tagi , , , , ,

Zbliża się lato, więc czas podkręcić odchudzanie. Z pewnością niejedna z Was miała odnotować spektakularne wyniki z pierwszym dniem wiosny, a później postanowienie o zgubieniu nadprogramowych kilogramów przesunęło się na lato. Tak więc spotykamy się w momencie, w którym jest ostatni dzwonek na dietę i sport. Dieta jest bardzo ważna. Jakąkolwiek nie wybierzesz, dbaj o to, aby dostarczyć organizmowi potrzebną ilość witamin i składników odżywczych.

Dieta z sokiem pomidorowym

Jeśli chcesz wzmocnić drastyczność swojej diety i wyeliminować nadmiar węglowodanów, musisz ograniczyć spożycie słodkich napojów i kalorycznych owoców (banany, winogrona). Aby uzupełnić niedobory witamin można zacząć spożywać zwiększone ilości soku pomidorowego! Sok pomidorowy można spożywać w nieograniczonych ilościach; jest naprawdę niskokaloryczny i zapewnia uczucie sytości (prawie jak zupa). Można go spożywać na zimno, a także na gorąco. Można dodać do soku szczyptę pieprzu. Jeśli jeszcze nie polubiłaś soku pomidorowego, to wiele tracisz. Włączenie go do diety pozytywnie wpłynęłoby na Twój organizm

Ciekawostki na temat soku pomidorowego

Sok pomidorowy jest idealny na kaca za sprawą dużej ilości potasu. W lecie sok pomidorowy chroni przed szkodliwym działaniem promieni UV. Pewnie zaskoczy Cię również fakt, iż sok pomidorowy spowalnia procesy starzenia się. Tak, tak. Wyciąg z pomidora to bogactwo takich składników odżywczych jak żelazo, potas – jest to prawdziwa bomba witaminowa; eliksir młodości, można rzec.
Sok pomidorowy jest także zalecany osobom, które są w grupie ryzyka zawału serca. Bogactwo składników tego soku warzywnego wpływa na wzmocnienie naczyń krwionośnych, dotlenia organizm, Jeszcze coś? Tak. Sok pomidorowy wzmacnia nerwy wzrokowe. Czy są jakieś wady tego soku? Nie….no, może tylko to, że w 100 ml świeżo wyciśniętego soku jest 12 kcal. Tragejszyn! Taka liczba kalorii to nic, nawet dla osoby odchudzającej się!

Depositphotos_17006895_s
Fot. Depositphotos

Sok ze sklepu czy własnej roboty?

Oczywiście, jeśli masz dostęp do zdrowych pomidorków, to fajnie jest przyrządzić sobie swój sok. Oddzielamy skórki od pomidorów, miksujemy, dodajemy troszkę soli, może cukru, pasteryzujemy i chowamy do piwnicy. Natomiast dobrej jakości soki, które można kupić w sklepie, dietetycy również zalecają pić w dużych ilościach, dlatego, że nie ma w nich szkodliwych substancji. Pomidory są łatwo dostępnym warzywem. Producenci nie muszą więc do swoich produktów „wpychać” barwników i konserwantów.

Likopen – dobroczynny składnik soku pomidorowego

Likopen zawarty w pomidorach to przeciwutleniacz, który zapobiega powstawaniu nowotworów i osteoporozie.

Dieta pomidorowa

Wiesz już, że dieta pomidorowa jest nisko-kaloryczna. Wartość posiłków w ciągu dnia równa się około 1000 kcal. Dieta opiera się głównie na świeżych pomidorach ale znajdzie się również miejsce dla takich produktów które są niekoniecznie niskokaloryczne jak np. makarony. Takie produkty można spożywać, jednak w niedużych ilościach, by nie przekroczyć dziennej ilości kalorii.
Będąc na diecie pomidorowej, należy każdego dnia wypijać od 8 do 10 szklanek płynów. Najlepiej jeśli była by to woda pod różnymi postaciami z jak najmniejszą ilością dodatków oraz cukru.[colored_box color=”eg. blue, green, grey, red, yellow”]Podczas diety pomidorowej nie stosuj pomidorów z puszki ponieważ zawierają one duże ilości cukru![/colored_box]

Poprzedni

Ziemniaki i warzywa gotowane na parze

Rola kwasu jabłkowego w odchudzaniu

Następny

Dodaj komentarz