Ile trzeba biegać by schudnąć?

, , 20 maja 2014 Tagi , , , ,

Bieganie to wspaniała forma ruchu. Pomaga zadbać o zdrowie, kondycję, schudnąć, pobudza nas na resztę dnia i dzięki niemu jesteśmy szczęśliwsi. Szczęśliwsi od wysiłku? Brzmi dziwnie? A to czysta prawda.

Co się dzieje w naszym organizmie w czasie biegu?

W czasie biegania występuje u nas tak zwana euforia biegacza. Powoduje on zwiększoną odporność na ból i zmęczenie. Endorfiny czyli hormon szczęścia są wydzielane w naszym mózgu w czasie długotrwałego, ciągłego wysiłku fizycznego, kiedy oddychanie jest znacznie utrudnione. Po upływie około 45-60 minut biegu występuje moment kiedy nasz organizm przechodzi z oddychania aerobowego na anaerobowe. Występuję w tym czasie niedotlenienie wywołuje stres organizmu, który z kolei może powodować silne wydzielanie się endorfin. Ta produkcja endorfin wywołuje u nas poprawę nastroju, znaczne zwiększenie wytrzymałości, dodanie sił, energii, zwiększenie odporności na ból i dalszy wysiłek. To zjawisko to jest opisywane przez samych biegaczy jako przejęcie przez umysł kontroli nad ich ciałem. Biegani więc, nie tylko pozwala nam dbać o zgrabne, wysportowane, zdrowe ciało, ale także poprawia nastrój i dodaje nam sił na czas po treningu.

Jak prawidłowo biegać, by schudnąć jak najwięcej?

Jest kilka podstawowych zasad, których należy się trzymać, by trening był efektywny i pozwolił nam schudnąć. Po pierwsze nie wolno zapominać i rozgrzewce. Jest ona bardzo ważna. Pozwala dobrze przygotować się do podstawowego wysiłku i zamierzonego treningu. Rozgrzewka powinna trwać około 10 minut. Po drugie nie biegajmy jak szaleńcy. Żeby schudnąć musimy biegać powoli. Tłuszcz jest spalany w okolicach 60% naszego maksymalnego tętna, czyli wcale nie wtedy gdy się przeforsowujemy i wysilamy organizm na 100%. By dobrze oszacować czy biegamy w odpowiednim tempie warto biegać z pulsometrem, który poinformuje nas kiedy powinniśmy przyspieszyć, a kiedy pobiec nieco wolniej, by efektywniej spalać tłuszcz i chudnąć. Po trzecie musimy biegać sporą ilość czasu. Aby osiągnąć zamierzony efekt, nie wystarczą 30- minutowe treningi. Organizm zaczyna spalać tłuszcz po około 20 minutach biegania, więc musimy biegać znacznie dłużej. Swój biegowy trening możesz urozmaicić, by uzyskać lepszy, szybszy efekt. Warto w tym celu swoje bieganie połączyć ze sprintem. Sprinty powinny być króciutkie około 30- sekundowe. Ostatnią ważną zasadą jest to, by biegać regularnie. Najlepiej, by nasz biegowy trening odbywał się codziennie, a jeśli to niemożliwe, to trzy dni w tygodniu. Zbyt rzadkie bieganie, nie przyniesie nam efektów o jakich marzymy. Zaplanuj swój trening tak, by przynajmniej trzy dni w tygodniu biegać po około 1,5 godziny. Taki system treningu pozwoli ci na pewno schudnąć.

Running
Fot. Depositphotos

Ile kilogramów można stracić biegając?

Nie zapominajmy, że samo bieganie nie wystarczy. Po intensywnym treningu nie wolno nam rzucić się na tabliczkę czekolady, bo nie przyniesie to żadnego efektu. Jeśli będziemy ćwiczyć solidnie i zgodnie z zasadami, to przez miesiąc możemy zrzucić około 4 kilogramy, a nawet więcej. Oczywiście na ilość zrzuconych kilogramów składa się, to jak intensywnie biegamy, jak często i jak długo, to jaki dystans przemierzamy i na jak wymagającym terenie. Istotne są również pewne indywidualne czynniki, które jednym pozwolą schudnąć mniej, a innym więcej. Ważna jest masa nasz masa ciała i zawartość tkanki mięśniowej i tłuszczowej.

Dieta biegacza

Dieta jest bardzo ważna, by osiągać zadowalające nas wyniki. Musimy odpowiednio nawadniać organizm i nie jeść ciężkostrawnych i wysoko przetworzonych produktów. Jedzmy świeże owoce, warzywa, pełnoziarniste pieczywo i produkty pełne błonnika.

Poprzedni

Dieta zgodna z grupą krwi A

Jadłospis diety bezglutenowej

Następny

Dodaj komentarz