Jakie ćwiczenia fitness?

12 kwietnia 2014 Tagi , , , , , ,

Zajęcia fitness to bardzo szerokie pojęcie obejmujące swoim zasięgiem wiele technik uprawiania tego sportu, które oddziałują na różne partie naszego ciała. Dlatego też przed zapisem na konkretne zajęcia warto najpierw zapoznać się z ofertą danego klubu fitness i wybrać te najodpowiedniejsze dla siebie. Poniżej przedstawiamy najpopularniejsze rodzaje zajęć fitness. Jakie ćwiczenia fitness wybierzesz dla siebie?

Zajęcia taneczne

Ten rodzaj treningu fitness cieszy się największym zainteresowaniem szczególnie wśród pań, które nie ukrywają, że połączenie wysiłku fizycznego z podrygiwaniem w rytm muzyki to idealne połączenie. Ćwiczenia polegają zazwyczaj na intensywnej wymianie tlenowej, stąd też ich nazwa – ćwiczenia aerobowe. Istnieje wiele wersji tego typu treningu

[AdSense-A]

BPU – Brzuch Pośladki Uda

Bardzo popularne ostatnimi czasy zajęcia typu fitness, doceniane głównie przez damską części społeczeństwa. Na treningach zwraca się szczególną uwagę na trening szczególnie kłopotliwych partii, mięśni brzucha, pośladków i ud. Pracę wykonuje się przy pomocy małych ciężarków, lub hantli, dlatego też wymagają one raczej kondycyjnej wytrzymałości jednak bardzo często zgłaszają się na nie również kobiety, które dawno nie miały nic wspólnego z jakąkolwiek formą aktywności fizycznej, a które szybko nadrabiają zaległości.

Są to ćwiczenia raczej siłowe wzmacniające dolne partie mięśniowe. Polecane są osobom, które nie lubią skomplikowanej choreografii czy bardzo intensywnego tempa zajęć. Trening modeluje sylwetkę, wzmacnia mięśnie i likwiduje zbędną tkankę tłuszczową.

Zumba

Zumba, czyli taniec powstały z połączenia rytmów muzyki latynoamerykańskiej oraz elementów fitness. Zabawa rytmem i figurami wpływa na kształt sylwetki dodatkowo napawając optymizmem i poprawiając samopoczucie. Co więcej odpowiedni dobór kroków i kombinacje ruchowe gwarantują świetną zabawę i ogromną dawkę energii. Ćwiczenia doskonale kształtują naszą sylwetkę, poprawiają kondycję i ogólną wytrzymałość naszego ciała.

Pilates

Ostatnimi czasy to właśnie pilates cieszy się w śród klientów klubów fitness coraz większym zainteresowaniem. Ćwiczenia wykonywane są przy użyciu specjalnej piłki, dzięki której odciąża podczas wysiłku kręgosłup i stawy. Tego typu zajęcia wzmacniają mięśnie całego ciała, w szczególności mięśnie głębokie brzucha i grzbietu. Zawsze wykonywane są przy spokojnej muzyce, która pozwala się odprężyć i skupić na technice poszczególnych ćwiczeń.

Joga

Te stosunkowo nowy element treningów fitness robi istną furorę. W dobie współczesnego stylu życia, które z reguły nacechowane jest ciągłym biegiem, stresem i niezdrowym trybem odżywiania jest to bardzo dobra alternatywa, żeby zapanować nie tylko nad własnym ciałem, ale również nad emocjami. Joga zajmuje się rozwojem człowieka zarówno w sensie fizycznym, psychicznym, jak i duchowym.Pozwala integrować myślenie, emocje i działanie, prowadzi do osiągnięcia równowagi i harmonii, buduje zgrabną sylwetkę, poprawia stan zdrowia, koi nerwy.

Poprzedni

Jak zmusić się do odchudzania?

Największe mity treningu siłowego

Następny

Dodaj komentarz